ΒΟΑΚ «όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι»



Μετά την φιέστα του δήθεν Αναπτυξιακού Συνεδρίου στην Κρήτη και την παρέμβαση του Πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στο σχεδιασμό του ΒΟΑΚ, οι προβολείς πέφτουν στον έτερο πρωταγωνιστή,  τον υπουργό υποδομών Χρήστο Σπίρτζη στον οποίο θα καταλήξει το σχέδιο που παρουσιάστηκε από τον Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (ΟΑΚ), κλείνοντας ένα κύκλο 3 χαμένων χρόνων αδράνειας και ψεύτικων υποσχέσεων στους Κρητικούς.
Χωρίς την πολυαναμενόμενη  εξαγγελθείσα και κρίσιμης σημασίας για την πορεία του έργου, μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού. Χωρίς στον σχεδιασμό να περιλαμβάνονται τα τμήματα Χανιά -Καστέλι και Αγ Νικόλαος –Σητεία, περιοχές με μεγάλη τουριστική ανάπτυξη και κίνηση,  απλά επιβεβαιώνεται η  σοφή λαϊκή  παροιμία, «όπου ακούς πολλά κεράσια, κράτα και μικρό καλάθι».
Η παρουσίαση του σχεδιασμού του ΒΟΑΚ, έρχεται λίγο καιρό μετά την συντεταγμένη απαξίωση του ΟΑΚ από την κυβέρνηση όπου με μια επαίσχυντη τροπολογία του αφαιρεί την πιο σημαντική αρμοδιότητα, αυτή που αφορά το ΒΟΑΚ. Συνεπώς, το μυστήριο εντείνεται ως προς την προοπτική της αναγνωριστικής μελέτης του ΟΑΚ που θα σταλεί στον αρμόδιο υπουργό, όταν έχει αφαιρεθεί η σχετική αρμοδιότητα από τον Οργανισμό, ενώ ακούγεται ότι ενδέχεται να αξιοποιήσει την από 2008 αναγνωριστική μελέτη για τον Κεντρικό Οδικό Άξονα Κρήτης (ΚΟΑΚ).
Το όνειρο του έργου, συντηρείται με τυχαίους αριθμούς σηράγγων και γεφυρών, ενώ βουλιάζουμε σταθερά και συστηματικά ως έρμαια της κυβερνητικής ανεπάρκειας.
Η Κρήτη αξίζει ένα σύγχρονο αυτοκινητόδρομο, ο οποίος θα συνδέσει το νησί από το Καστέλι έως τη Σητεία και θα καλύψει τις ανάγκες του νησιού για τις επόμενες δεκαετίες και απαιτείται πρώτα απ’ όλα η εκπόνηση της μελέτης στρατηγικού σχεδιασμού, η οποία θα λάβει υπ’ όψιν την αναγκαιότητα κατασκευής των επιμέρους τμημάτων.
Αξίζουμε καλύτερα και μπορούμε καλύτερα.
Από το Blogger.